Światowy lider w branży oświetleniowej Signify (wcześniej Philips Lighting), wprowadził nowy wielofunkcyjny czujnik Philips IoT, który zbiera i dostarcza dane za pośrednictwem systemu oświetlenia Interact Office i integruje się z innymi systemami za pośrednictwem interfejsów API.
Nowy wielofunkcyjny czujnik monitoruje obłożenie, liczbę osób, temperaturę (na poziomie pomieszczenia i biurka), poziom hałasu, intensywność światła dziennego i wilgotność. Ponadto obsługuje Bluetooth w celu zapewnienia funkcji pozycjonowania i nawigacji w budynku.
Niska jakość środowiska biurowego może powodować dyskomfort, złe samopoczucie i obniżać wydajność pracowników. Jednak samo oświetlenie wysokiej jakości może zwiększyć wydajność pracowników nawet o 23 procent. Oprócz oświetlenia istnieją inne elementy środowiska, które wpływają na samopoczucie pracowników. Na przykład podwyższona temperatura i wilgotność mogą prowadzić do kichania, zaczerwienienia skóry, pieczenia i bólu oczu. Niewłaściwa kontrola termiczna prowadzi do zmniejszenia wydajności personelu. Ponadto produktywność pracowników może spaść nawet o 66 procent z powodu rozpraszającego hałasu, a powrót do zadania po przerwie zajmuje średnio 25 minut.
To oczywiście informacja na przyszłość - na razie biura przeniosły się w większości do domów... Jednak za kilka miesięcy problem nie zniknie, a być może nawet się nasili - kiedy będzie trzeba wrócić do rygoru pracy w... miejscu pracy.
Krzysztof Maciejewski
Redaktor prowadzący Creditreform News